Click to zoom

Promo

15.90 LEI Inclusiv TVA

In stoc



Comanda:

Adauga in cos

Categorie : alimente
Grupa : seminte/nuci
Cod : 5941882801888






Comandaţi produse de minim 300 lei şi aveţi transportul gratuit!

 Semințe de chia

    Datorită concentraţiilor ridicate de substanţe nutritive conținute  seminţele de chia se pot considera o hrană deosebit de complexă, hrănitoare şi sănătoasă.

Uleiul extras din seminţele de chia are un conţinut de 62 – 64%  omega-3 (acid α-linoleic), deci seminţele de chia se află printre plantele cu cel mai ridicat conţinut de omega-3 atât de important pentru menţinerea sănătăţii sistemului cardiovascular.

Potrivit unui studiu seminţele de chia conţin de 2,3 ori mai multe fibre decât grâul, de 2,6 ori mai mult decât ovăzul, de 8,3 ori mai mult decât porumbul şi de 9,8 ori mai mult decât orezul.

         O altă caracteristică importantă a acestor seminţe este conţinutul extrem de ridicat în antioxidanţi precum acidul cloragenic, acidul cafeic, myrecetina şi quercetina. Acidul cafeic şi cloragenic inhibă oxidarea lipidelor şi sunt semnificativ mai puternici decât  vitamina C şi vitamina E. Datorită acţiunii acestor antioxidanţi puternici seminţele de chia se pot depozita pe perioade lungi fără a râncezi.

Cum se poate consuma chia?

                Seminţele de chia au un gust asemănător nucilor şi se pot folosi cu mare uşurinţă în multe preparate consumate zilnic.

O caracteristică importantă a seminţelor de chia este ca atunci când intră în contact cu apa, ele se transformă într-un gel mărindu-şi volumul  instaurând senzaţia de plenitudine, impiedicând astfel supraalimentarea. Din acest motiv se recomandă hidratarea prealabilă a seminţelor de chia înainte de consum, sau consumarea lor cu o cantitate considerabila de lichide precum apă, sucuri de fructe, lapte sau iaurt.

Având în vedere că se digeră uşor, nu este necesară pisarea lor prealabilă ca şi în cazul seminţelor de in, se pot adăuga ca atare în salate, supe, shake-uri sau smoothie-uri de legume şi fructe.

Se poate folosi şi uleiul de chia în alimentaţie, mai ales în salate. Făina rezultată prin măcinarea seminţelor se poate folosi în combinaţie cu alte cereale la prepararea produselor de panificaţie, mărindu-le astfel considerabil valoarea nutritivă.

 

Beneficiile consumului semințelor de chia

Chia se poate  considera un aliment funcţional, deoarece pe lângă componentele nutritive ajută şi la creşterea indexului de saţietate, previne bolile cardiovasculare, afecţiunile inflamatorii şi ale sistemului nervos precum şi diabetul.

Datorită faptului că nu conţine gluten, se poate consuma şi de către persoane sensibile la gluten.

Seminţele de chia sunt recomandate şi în dietele de slăbit, datorită aportului caloric scăzut, al conţinutului bogat de nutrienţi şi a capacităţii sale de a absorbi multă apă care duce la instalarea rapidă a senzaţiei de saţietate.

 Seminţele de chia joacă un rol important în menţinerea tinereţii organismului, datorită conţinutului ridicat de antioxidanţi. Aceste substanţe nutritive previn degradarea celulelor din organism şi ajută la combaterea afecţiunilor care îmbătrânesc corpul. Nu doar antioxidanţii contribuie la sporirea longevităţii organismului. Fibrele care ajută digestia şi detoxifică organismul sunt la fel de importante pentru a menţine sănătatea organismului şi a preveni îmbătrânirea.

Reviews for this item
There are no reviews for this item.Be the first to add a review for this item




Powered by
By expertAcounts.com